Son dönemde dijital dönüşümün önemli elementlerinden uzaktan iş birliği araçları ve sınırsız eğitim kaynakları, oluşturdukları altyapıyı bir adım ileri götürme şansı yakaladılar. Geçtiğimiz son 10 yılda önemli atılım yapan eğitim teknolojilerinin umduğu ideal şartlar gelişti. Güncel durumda; çoğu girişim, artan kullanıcı hacmini desteklemek adına yaptığı altyapı ve yeni kanal yatırımlarının dönüşünü çeşitli destek yatırım paketleriyle aldı desek yeridir. Belirsiz iklimin kazananı olan eğitim ve iş teknolojilerinin altında parlayan bir konsept ise dikkat çekiyor; oyunlaştırılmış eğitim.
Oyunlaştırılmış eğitimin önde gelen girişimlerinden Kahoot, sektörün yaşadığı dönüşümü ve büyümeyi görmek adına oldukça iyi bir örnek sunuyor. 2012’de Norveç’te kurulan girişimin ilk aşamalardan bu yana sabit kalan değer önerisi; kullanımı oldukça kolay olan platform aracılığıyla her yaşa, dile ve konuya uygun bir arayüz sunması. Güçlü bir pedagojik tecrübe hedefiyle geliştirilen Kahoot oyunlarının hedef kitlesi eğitim kurumları gibi dursa da kolay ve ölçeklendirilebilir uygulamaları büyük şirketlerdeki toplantılardan spor etkinliklerine kadar yayılmış durumda.
Şimdiye kadar çeşitli fonlama turlarında 363,9 milyon dolar yatırım toplayan Kahoot; 2016’daki Seri A fonlama turunda 10 milyon dolar topladıktan sonra 2018’e kadar olan sürede 1 milyar oyuncu sayısına erişerek değerini katladı. Yine iki yıl önce ABD’deki okulların %50’sinde kullanıldığını duyuran girişim, yıl içinde aldığı yüksek hacimli yatırımlardan sonra sektördeki konumunu yeniden tanımladı. Kahoot, 2018’in sonlarına yaklaşırken tap gaming ve eğitim girişimleri için hızlandırma programını açıkladı. Bunu takiben ilk satın alımını oyunlaştırılmış matematik uygulamması WeWantToKnow ile yaptı ve dijital eğitim sektörünün liderleri arasına yükseldi. Şimdiye kadar dört satın alma yapan Kahoot, son olarak oyunlaştırılmış dil öğrenme uygulaması Drops’u satın aldı. 50 milyon dolarlık satın alım kendi içinde hedef metriklere sahip olmakla beraber anlaşma, hisselerin %100’ünün devrini kapsıyor. Drops, geçtiğimiz yıl 25 milyon kullanıcı ve 7,4 milyon dolar ciro açıklamıştı.
Kahoot’un sunduğu dönüşüm, eğitim teknolojileri sektöründeki diğer girişimler için nispeten erken bir vakitte 2010’lu yılların ortasında yaşanmış olsa da oyunlaştırılmış eğitim marketinin altın çağına henüz gelmediğini söyleyebiliriz.