ÖNERİLER

Bodrum İkilemi: Para mı Doğa mı?

Cevat Şakir’in Bodrum’unun yerinde zaten yeller esiyor ancak son yıllarda ipleri iyice eline alan betonlaşma; bize bile bildiğimiz Bodrum’u unutturacak boyutta. 

TCMB’nin Kripto Kararı

Geçen cuma günü Resmi Gazete’de yayımlanan düzenleme ile Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası satın alımlarda kripto para ve varlıklarının kullanımını yasakladı.

Yükselme Devri

Covid-19'un körüklediği en önemli perakende trendi, e-ticaretin devam eden yükselişi oldu. Dünyanın bazı bölgelerinde aşı dağıtımının başlaması normale dönme umudu yaratsa bile bu büyüme devam edecek gibi.

Yeni nesil teknoloji savaş alanında

Microsoft, askeri başlık üretimi için ABD ordusu ile 22 milyar dolarlık sözleşme imzaladı. Microsoft, 2018′de IVAS’ın prototiplerini vermek için Pentagon ile 480 milyon dolarlık sözleşme imzalamıştı. Şirket geçen çarşamba günü yaptığı açıklamada ise 21,9 milyar dolarlık bir sözleşme kapsamında ABD ordusu askerleri için 120 binden fazla artırılmış gerçeklik başlıkları üretmeye başlayacağını duyurdu.

Dijital Dünyanın Yeni Oyuncusu: NFT

Kripto paradaki son çılgınlık dijital alemde bir şeyler alıp satma şeklimizi değiştiriyor. Christie’s Müzayede Evi, Beeple’ın 5 bin dijital resimden oluşan NFT eserini 69 milyon dolara satın aldı.

2020’nin en havalısı: Crocs

Ortaya çıktığı ilk günden beri bir ayakkabı dünyayı resmen ikiye bölüyor. Sevenin çok sevdiği, sevmeyenin hiç sevmediği o ayakkabı tabii ki Crocs. Görünümü nedeniyle sık sık eleştirilere maruz kalan Crocs, kimileri tarafından ise rahat ve sterilize etmesi kolay olduğu için çok seviliyor.

Değişimin Işığında Ralph Lauren

Londra merkezli danışmanlık şirketi GlobalData Retail’in raporuna göre sadece ABD’de 2018’de 1 milyar dolar büyüklüğe sahip olan kıyafet kiralama sektörü 2028’de 4,4 milyar dolara ulaşacak. Ralph Lauren de yeni girişimi “The Lauren Look”u tanıttı ve giyim kiralama pazarına adım atan ilk lüks moda markası oldu.

Podcast’in Gücü Adına

Aylık abonelik sistemiyle çalışan dijital müzik platformu Spotify, 2020’nin dördüncü çeyreğinde podcast dinleme saatlerinin ikiye katlandığını duyurdu. Kullanıcıların Michelle Obama ve Sussex çifti gibi yayıncıların podcastlerini dinlemek için saat saymaya başlaması da şirketin epey işine yaradı.

E-Ticaretin Yeni Atağı: Canlı Alışveriş

Geleceğin en büyük alışveriş kanallarından biri olması beklenen canlı yayın alışverişi, Çin başta olmak üzere dünyanın her yerinde büyüyor.

SATIN ALMADAN GİYİNME DÖNEMİNE GİRİŞ

Pandemi döneminde bile büyümeye devam eden erkek giyim kiralama platformu Seasons iş modeliyle fark yarattı. Pandemiden önce kıyafet kiralama; işe, partilere ve tatillere giyecek yeni...

Kuşaklar Süren Başarı: Monopoly

Date

Dünyanın en popüler kutu oyunu olan Monopoly, küresel kutu oyunu satışlarının yaklaşık üçte birini oluşturuyor.

Londra merkezli pazar araştırması şirketi Euromonitor, 2013’te Monopoly’nin yıllık gelirini 400 milyon dolar olarak açıkladı. Bunun kutu oyunu satışlarının %30’unu oluşturduğu tahmin edildiğinde dünya henüz “Covid-19” ile tanışmıyordu. 2020’ye gelindiğinde pandemi oyun endüstrisinde patlama yarattı. Monopoly, Risk, Tabu gibi oyunların üreticisi, New Jersey merkezli Hasbro’nun satışları 2020’nin üçüncü çeyreğinde rekor seviyeye ulaştı. Açıklanan gelir geçen yılın aynı dönemine göre %14 artarak 374 milyar dolara ulaştı.

Monopoly’nin başarıya ulaşmasının birçok sebebi var. Oyunun kurgusu, nostaljisi ve insanların ekrandan kaçma arzusu bu sebepler arasında. Ancak başka bir faktör daha var: Hasbro’nun büyüme stratejisi. 

Tarihçesi
Kutu oyunları, bildiğimiz şekliyle 19. yüzyılın ortalarında ortaya çıktı. Birçoğu dinden ilham aldı ve çocuklara dürüstlük, adalet gibi değerleri aşılamak için tasarlandı. 

İngilizce’de “tekel” anlamına gelen Monopoly, hayatına “The Landlord’s Game” olarak başladı. Oyunun patenti, bir kişinin servetinden doğabilecek adaletsizlikleri göstermeyi amaçlayan Lizzie Magie tarafından 1904’te alındı. Magie’nin yayınladığı The Landlord’s Game bir klasik haline geldi ve Charles Darrow adında bir adamın dikkatini çekti. Darrow, oyunun “Monopoly” adlı kendi versiyonunun dağıtımını yaptı ve orijinal yaratıcısı olmamasına rağmen, Massachusetts merkezli Parker Brothers adlı oyun şirketine lisans verdi. 1935’te Parker Brothers, The Landlord’s Game’in buluş patentini Magie’den 500 dolara satın aldı. Emlakçılık konulu, zar ile oynanan bir kutu oyunu olan Monopoly’de amaç mümkün olduğunca çok emlak satın alarak diğer oyuncuları iflasa sürüklemek.

Monopoly’den önce, Parker Brothers iflasla burun burunaydı. Ancak Monopoly sayesinde sektörün devleriyle rekabete tutuştu.

Monopoly’nin zirveye yerleşmesi ise Hasbro sayesinde oldu. Şirket, kutu oyunu endüstrisini başlatan Massachusetts merkezli Milton Bradley’i 1980’lerin başında satın aldı. 1991’de ise Parker Brothers’ı satın alarak Monopoly ile tanıştı. 90’ların sonuna gelindiğinde Hasbro’nun kutu oyunu pazarının %85’ini köşeye sıkıştırdığı tahmin ediliyordu.

Hasbro’nun Stratejisi
Rakiplerini geride bırakan Hasbro yeni oyunlar geliştirmeyi bıraktı. Bir markayı genişletmek, yeni bir oyun geliştirmekten daha az maliyetliydi ve bu yaklaşımı büyüme stratejisinin merkezine oturttu. Monopoly artık amiral gemisiydi. Şirket düzenli olarak oyunun çeşitli versiyonlarını üreterek, büyüme ivmesini sürdürdü.

Hasbro, en çok satan kutu oyunu Monopoly’nin onlarca farklı temalı versiyonunu üretti.

2011’de, endüstri analistleri Hasbro’nun klasikleri yeniden keşfetme tutkusunun başarısız olmaya mahkum olduğunu söyledi. Ancak Monopoly sayesinde şirket, kutu oyunu gelirinde çift haneli büyüme yaşadı. Hasbro’da bir düşüş yılı olan 2018’in 4. çeyreğinde, 2 oyun -Monopoly ve Magic: The Gathering- 212 milyon dolar satış; diğer tüm oyunların toplamı 267 milyon dolar getirdi.

Monopoly’nin son dönem popülerliğini ise çevrimiçi kanalların etkin kullanımı sağladı. Hasbro, çevrimiçi mağazalarını geliştirerek satışlarında sağlam bir ilerleme kaydetti.  Ayrıca Monopoly’nin bilgisayar ve iPhone oyunlarının çok sayıda versiyonu da mevcut ve büyük ilgi görüyor.

ÖNCEKİ İÇERİKABD’den manşetler
SONRAKİ İÇERİK💉 Türkiye’de aşılama